Cases

In de praktijk

Sherry Wines NL

Tot en met 2017 was ik verantwoordelijk voor de paid online campagnes van Sherry Wines in Nederland. Doel was de bekendheid van de categorie Sherry Wijnen in Nederland te vergroten. Daarnaast wilde de Spaanse wijnraad, de Consejo Regulador, verantwoordelijk voor de promotie van de Sherry merken, het imago van Sherry veranderen. Vaak werd het gezien als het drankje dat vroeger door je oma of tante bij een borrel werd gedronken als aperitif. Ten onrechte is de wijnsoort, waarvan er 11 stijlen bestaan, zo door Albert Heijn gepostioneerd in de jaren ’70. Zij waren de eerste partij die de Medium Dry op de Nederlandse markt lanceerden. Sherry moest door ons worden geherpostioneerd als een versterkte wijn, een perfecte begeleider voor gastronomische gerechten. Op die manier wordt Sherry ook in Spanje, de UK en Azië geconsumeerd.

Onze rol was de Nederlandse sommeliers en chefs hiervan bewust te maken, ze te inspireren én hiermee nieuwe invalshoek te geven voor hun perfect serve.

Samen met Alterego BV heeft Mediarchitect bewezen de juiste aanpak te hanteren, gezien de enorme hoeveelheid free publicity die we hiermee behaalden, het aantal lokale events en de hoge online engagement die hieruit resulteerde.

 

Deliverables

Online strategie

Online campagnes

  • Social media advertising
  • Blogger collabs
  • Linkedin growth marketing
  • Social media content creatie: zie filmpje  Very Unique Wines From Jerez
Case 'Sherry Wines NL' Youtube afbeelding